Na
potrzeby naszego udziału w PLCA stworzyłem krótki wyciąg z regulaminu,
który będzie obowiązywał w trakcie trwania ligi. Znajdziecie tu też
najważniejsze informacje co do udziału w PLCA.
Zapisy podzieliłem na
dotyczące wszystkich – oraz kwestie organizacyjne (dla tych którzy będą
zakładać server lub w moim zastępstwie reprezentować klan podczas danego
meczu)
Zachęcam jednak aby każdy
zapoznał się z obiema częściami o ile nie zrobił tego już uprzednio (w
drugiej znajdują się informacje o punktacji; mappoolu etc)
FOR ALL LLAMAS:
- Wszyscy gracze aktywni w lidze muszą mieć powiązanie z własnym kontem na stronie plca.pl.
W przeciwnym wypadku będą traktowani jako nieaktywni w lidze i nie będą
mogli w niej wystąpić. Dlatego zachęcam, aby każdy sprawdził czy jego
konto ma takie powiązanie.
- Do udziału w lidze dopuszczone są tylko konta założone na stronie quakelive.com przed rozpoczęciem pierwszej kolejki, przy czym dla każdej ligi jest to inny okres ( III liga - 1 miesiąc wcześniej)
- Na 5 minut przed meczem zawodnicy biorący udział w meczu są zobowiązani do pojawienia się na IRCu na kanale #plca.pl w sieci quakenet. (wejść na kanał #plca.pl można przez stronę ligi - link w lewej kolumnie na stronie PLCA.pl)
- Nick musi być identyczny lub jak najbardziej przypominający ql_id
- Wszyscy gracze biorący udział w meczu są zobowiązani do nagrywania dema
- Gracze zobowiązani są do przechowywania dema z meczu przez tydzień.
- Każdy
z klanów ma do wykorzystania po 3 pauzy (timeouty) na mapę ( proponuję
zbindować sobie pod przyciskiem /timeout – szczególnie ligna)
- Nie zabrania się zabijania przeciwników piszących i na tzw. lagu.
- Mecz
rozpoczyna się najpóźniej 15 minut po wyznaczonej godzinie, po tym
czasie gdy jeden z teamów nie da rady zebrać 4 graczy to oddaje w/o
- Zmiany
można dokonywać tylko w trakcie przerw między mapami z wyjątkiem
sytuacji takich jak lag lub nagłe rozłączenie z serwerem. Wówczas należy
zapauzować grę i dokonać zmiany przed następną rundą. Gracze
zmieniający, którzy nie weszli na irc (pkt 3 )
zobowiązani są to zrobić po meczu.
- Jeśli w trakcie rozgrywanego
meczu nagle zniknie któryś z zawodników i nie ma wymaganej w regulaminie
czwórki graczy, wchodzi za niego gracz rezerwowy. Jeśli w ciągu pięciu
minut nie zjawi się czwarty zawodnik i brakuje gracza rezerwowego, to
zostaje podyktowany
walkower na rozgrywanej w obecnej chwili mapie.
- W trakcie meczu floody oraz bluzgi są surowo zabronione
- "Latanie" (Free cam) po śmierci jest zabronione
FOR LLAMAS OFFICERS:
- Mappool obowiązujący w trakcie ligi PLCA QL:
Asylum, Trinity, Quarantine, Campgrounds, Hidden Fortress, Overkill - Mecze rozgrywane są na serwerach prywatnych (premium) stawianych we własnym zakresie przez klany.
- Ustawienia serwera: (informacja dla insa – który ma pro i będzie zakładał w przypadku mojej nieobecności)
- Match Membership Level: Premium
- Match Visibility: All Players
- Skill Restriction: Unrestricted
- Match Size: 16
- Team Size: 4
- Round Limit: 10
- Time Limit: 0
- Ruleset: QL
- Enable Spectator Free Cam: Nie
- Password: Tak, wymyślone na potrzeby meczu
- Wszystkie pozostałe ustawienia serwera maja pozostać domyślne dla trybu CA.
- Terminy meczów należy ustalić najpóźniej 8h przed startem kolejki
(niedziela 16:00). W tym celu osoby za to odpowiedzialne muszą zgłosić
termin w komentarzach pod meczem. Termin muszą zatwierdzić oba klany
poprzez osoby do tego uprawnione (CL, vCL, WA –
tj ja; CNQ lub Harry)
- Każdy klan może wykorzystać 1 WC
(Wildcard). WC można wziąć do 10 minut po terminie rozpoczęcia meczu.
Zgłosić to może przedstawiciel klanu w komentarzu pod meczem na stronie
PLCA, kanale IRC lub bezpośrednio do sędziego. Po wykorzystaniu WC,
klany na rozegranie
meczu mają czas do końca następnej kolejki ligowej.
- Wybór mapy następuje poprzez cointoss - Zwycięski klan gra swoją mapę jako pierwszy
- Nie ma możliwości gry na jednej mapie dwa razy
- W
przypadku remisu oba klany odrzucają po mapie na przemian, aż do
pozostawienia jednej mapy, przy czym jako pierwszy mapę odrzuca klan z lepszym bilansem rund na obu mapach. W przypadku remisowego bilansu pierwszy odrzuca przegrany
pojedynku na piły
- Na serwerze w trakcie meczu ligowego może przebywać maksymalnie 4 zawodników z każdej drużyny
- W
przypadku "świńskiej pauzy" (nachodzącej na odliczanie startu rundy)
rundę można powtórzyć na żądanie jednego z klanów. Rundę można powtórzyć
przez abort, dogranie brakującej liczby rund i zsumowanie wyniku lub
poczekanie do końca rundy (draw).
- Mecze grane są tylko systemem
4v4. Gra z mniejszą lub większą liczbą graczy jest zabroniona i w
przypadku niewystarczającej ilości graczy przyznawane jest w/o.
- Wygrany klan zobowiązany jest do powiadomienia organizatorów o wyniku poszczególnych map wraz z linkami do meczów na stronie quakelive.com w komentarzu do meczu oraz wysłania jednego dema (jako link do pobrania w komentarzu lub bezpośrednio na e-mail org@plca.pl)
- Jeśli demo nie zostanie dostarczone w ciągu 24h od żądania organizatorów to równoznaczne jest to z w/o na korzyść przeciwnika.
- Punktacja. Za każdy rozegrany mecz przyznawane są punkty:
1. wygrana - (+3 pkt.)
2. przegrana z wynikiem 1:2 - (+1 pkt.)
3. przegrana z wynikiem 0:2 - (0 pkt.)
4. walkower - (-1 pkt.); mapy 0:10 0:10 na korzyść przeciwnika
5. obustronny walkower - (-1 pkt.); mapy 0:0 0:0
6. pierwszy walkower danego klanu - (0 pkt.)
Dla bardziej zainteresowanych link do całości regulaminu: http://plca.pl/ql/?s=27&mod=article&view=details&no=168
vanity
|